پردازنده اگزینوس ۱۰۰۰ سامسونگ سه برابر سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود

در مطلب بررسی بهترین ترفندهای واتساپ که اغلب کاربران نمی‌دانند اکنون مطلب جدید را با شما در میان میگذاریم

اطلاعات فاش شده از پردازنده اگزینوس ۱۰۰۰ سامسونگ – Samsung Exynos 1000 نشان می‌دهد این چیپست با برخورداری از تکنولوژی RDNA GPU سه برابر سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۶۵ عمل می‌کند.

همه ما می‌دانیم که غول گوشی ساز کره‌ای تنها در زمینه ساخت تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها فعالیت نمی‌کند و بسیاری از قطعات الکترونیکی دیگر نیز توسط سامسونگ طراحی و تولید می‌شوند. یکی از این حوزه‌های مهم، تولید چیپست های موبایل است. پردازنده های سامسونگ که تحت عنوان سری اگزینوس شناخته می‌شوند، هنوز نتوانسته‌اند به محبوبیت چیپست های کوالکام و مدیاتک در بازار دست پیدا کنند.

حتی می‌توان گفت که این تراشه‌ ها از حیث محبوبیت، با پردازنده های سری کیرین هواوی نیز فاصله‌ی زیادی دارند. اما این موضوع به زودی تغییر خواهد کرد زیرا به تازگی اطلاعات جدیدی از سری پردازنده‌ اگزینوس ۱۰۰۰ سامسونگ لو رفته است که نشان می‌دهد برخلاف تمام چیپست های، قبلی این تراشه جدید از تکنولوژی RDNA GPU استفاده خواهد کرد.

تکنولوژی RDNA GPU در ماه ژوئن گذشته توسط سامسونگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود و حالا قرار است که جایگزین تکنولوژی پردازشی Mali GPU در پردازنده های فعلی این کمپانی شود.

نتایج بنچمارک پردازنده اگزینوس ۱۰۰۰ سامسونگ امیدوارکننده است

8006 isyparh7592838 620x179 - پردازنده اگزینوس ۱۰۰۰ سامسونگ سه برابر سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود

به لطف برخورداری RDNA GPU، امتیاز پردازنده اگزینوس هزار در تست Manhattan 3.1 بسیار بالاتر از رقیب آمریکایی خود بوده است و موفق شده حدنصاب ۱۸۱.۸ فریم بر ثانیه را ثبت کند. این امتیاز تقریبا ۵۰  درصد بالاتر از پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰ در چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام است. همچنین باید توجه داشته باشید که این مرحله ساده‌ترین قسمت تست گرافیکی محسوب می‌شود.

در آزمایش Aztec ruins (روی حالت نرمال) که توان پردازشی بسیار بالاتری نیاز دارد، Exynos 1000 موفق به کسب حدنصاب ۱۳۸ فریم بر هر ثانیه شده است که در مقایسه با چیپست اسنپدراگون ۸۶۵، این امتیاز دو و نیم برابر بیشتر بوده است. تست Aztec ruins (روی حالت High) نیز که سخت‌ترین مرحله به شمار می‌رود، سامسونگ اگزینوس ۱۰۰۰ موفق به ثبت ۵۸ فریم بر هر ثانیه شده و عملکردی سه برابر بهتر از پرچمدار کوالکام را به ثبت رسانده است.

کدام گوشی سامسونگ به Exynos 1000 مجهز می‌شود؟

پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ از این تراشه‌ جدید در اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال ۲۰۲۱ لیتوگرافی ۵ نانومتری رونمایی کند. بنابراین گوشی هایی نظیر گلکسی نوت ۲۰ که قرار است در نیمه دوم سال جاری روانه بازار شود، به آن مجهز نخواهند شد ، احتمالا نسل جدید پردازنده های سامسونگ را برای اولین بار در پرچمداران سری اس در سال آینده را خواهیم دید.

خرید vpn در iransafe.net

پست مرتبط