نام تجاری آیفون پیش از اپل توسط یک شرکت برزیلی ثبت شده اما دادگاه با اپل است!

یک کمپانی برزیلی، خود را مالک نام تجاری آیفون می‌داند و قصد دارد در دادگاه عالی کشور، حق مالکیت آن را از اپل پس بگیرد؛ اما سنگ بزرگی در مقابل پایش قرار دارد.

در سال ۲۰۲۰، دادگاه عالی برزیل تقاضای فرجام‌خواهی کمپانی برزیلی Gradiente را در رابطه با مالکیت نام تجاری آیفون پذیرفت. هنوز نتیجه نهایی پرونده اعلام نشده؛ اما دادستان کل برزیل، پشت اپل ایستاده است. به نظر این مقام قضایی، نام تجاری iPhone باید برای اپل محفوظ بماند.

به گفته‌ی آگوستو آراس، هرچند که Gradiente پیش از معرفی نخستین گوشی آیفون برای ثبت این نام تجاری اقدام کرد؛ اما اپل بازیگر مهمی در بازار جهانی موبایل محسوب می‌شود و این موضوع، از تقدم و تاخر در ثبت نام تجاری مهم‌تر است.

حکم دادستانی کل برزیل به دادگاه عالی ارسال شده است و حالا این نهاد باید رای نهایی را در مورد مالکیت نام تجاری iPhone اعلام کند. البته هنوز زمان برگزاری دادگاه مشخص نیست.

آیفون Gradiente قدیمی‌تر از اپل!

شرکت IGB Eletrônica که با نام Gradiente هم شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۰ برای ثبت نام تجاری G Gradiente iphone و عرضه‌ی یک گوشی موبایل اقدام کرد. البته روند اداری آن تا سال ۲۰۰۸ طول کشید؛ وقتی که آیفون اپل وارد بازار شده بود.

apple iphone - نام تجاری آیفون پیش از اپل توسط یک شرکت برزیلی ثبت شده اما دادگاه با اپل است!

در سال ۲۰۱۲، کمپانی برزیلی از یک گوشی اندرویدی جدید به نام Gradiente iphone رونمایی کرد. اپل اما از نهاد ناظر بر اسامی تجاری برزیل خواست که حق استفاده از نام تجاری آیفون را از آن کمپانی سلب کند.

سرانجام Gradiente کلیه حقوق مربوط به نام تجاری iphone را از دست داد؛ ولی پرونده را به دادگاه عالی برزیل کشاند. البته همان‌طور که اشاره شد، شانس پیروزی اپل در دادگاه بسیار بیشتر است.

ناگفته نماند پیش‌تر نیز اپل از یک کمپانی تهیه دستور غذایی سالم، به نام Prepear شکایت کرده بود؛ چرا که لوگوی آن به سیب گاز زده‌ی اپل شباهت داشت. در نهایت این دو کمپانی به توافق رسیدند؛ به این شرط که لوگوی Prepear مشابه اپل نباشد.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

خرید فیلترشکن | خرید وی پی ان | خرید vpn | خرید speed vpn

خرید hivpn | خرید ۲۰speed | خرید cisco vpn |

خرید vpn آیفون | خرید vpn اندروید

پست مرتبط
iPhone fall from airplane 01 - حتی سقوط از هواپیما هم خط روی آیفون نمی‌اندازد + عکس
حتی سقوط از هواپیما هم خط روی آیفون نمی‌اندازد + عکس

یک گوشی آیفون که از هواپیما در حال پرواز به بیرون سقوط کرده بود، صحیح و سالم روی زمین پیدا شد؛ در حال کار و با بیش از ۴۰ درصد شارژ! چند روز قبل در پرواز ASA1282 خطوط هوایی آلاسکا، یکی از درهای هواپیمای Boeing 737 Max 9 اندکی پس از برخاستن از فرودگاه پورتلند، […]

ادامه مطلب
iphone 15 pro max fire - استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد
استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد

اپل همیشه به کاربرانش هشدار می‌دهد که از لوازم جانبی تحت نظارت و دارای تأییدیه این شرکت استفاده کنند. علیرغم اینکه آن‌ها بارها و بارها از خطرات داغ شدن بیش از حد و آتش گرفتن گجت‌ها در صورت استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد گفته‌اند، ولی متأسفانه بسیاری از ما این هشدارها را جدی نمی‌گیریم. زیرا […]

ادامه مطلب
iphone 14 - آیفون SE 4 با چهره‌ای کاملا متفاوت عرضه می‌شود
آیفون SE 4 با چهره‌ای کاملا متفاوت عرضه می‌شود

گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد نه تنها پروژه آیفون SE 4 کنسل نشده، بلکه اپل می‌خواهد آن را با چهره‌ای کاملا مدرن و جدید عرضه کند خیلی زود بعد از اینکه اپل از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ خودش رونمایی کرد، گزارشی به‌دست ما رسید که نشان می‌دهد غول آمریکایی در حال توسعه یک آیفون SE جدید […]

ادامه مطلب