ماه گرفتگی ۲۶ تیر ۹۸ را از دست ندهید

در مطلب موقعیت مکانی سرور: کدام بهترین VPN را ارائه می دهد؟ کردیم اکنون مطلب جدید را با شما در میان میگذاریم اشاره کردیم اکنون مطلب جدید را با شما در میان میگذاریم

ایرانسیف : علاقه‌مندان به پدیده‌های فضایی می‌توانند در بامداد ۲۶ تیرماه ۹۸ پدیده ماه گرفتگی را در سراسر ایران تماشا کنند. گفتنی است پیش از این رویداد نجومی، پدیده خورشید گرفتگی نیز رخ می‌دهد که از آسمان ایران قابل رویت نیست.

مهندس عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در خصوص رویدادهای نجومی تیرماه سال ۹۸ عنوان کرد در روز سه شنبه ۱۱ تیر ماه جاری رویداد نجومی خورشید گرفتگی رخ می‌دهد، اما این نوع از خورشید گرفتگی که از نوع گرفت کلی است، در آسمان ایران قابل رویت نیست. مهندس عتیقی افزود ساکنان آمریکای جنوبی به خصوص ساکنان کشورهای شیلی، آرژانتین و اقیانوس آرام می‌توانند این خورشید گرفتگی را به راحتی رصد کنند، اما متاسفانه امکان رویت آن برای ساکنان ایران وجود ندارد.

جزئیات رصد ماه گرفتگی

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در ادامه اظهار کرد حدود دو هفته پس از خورشید گرفتگی کامل ۱۱ تیر ماه سال ۹۸، علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند در بامداد چهارشنبه ۲۶ تیرماه شاهد پدیده خسوف باشند. وی افزود این ماه گرفتگی جزئی در ساعت ۳۲ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه شروع می‌شود و در ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد به پایان خواهد رسید. البته پیش از نیمه‌شب و در شبانگاه ۲۵ تیر، ماه وارد نیمسایه زمین می‌شود. پدیده خسوف روز ۲۶ تیر را ساکنان آمریکای جنوبی، قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و استرالیا نیز می‌توانند رصد کنند. همچنین مردم سراسر ایران نیز با چشم غیر مسلح و بدون هیچ خطری به آسانی می‌توانند این خسوف را تماشا کنند.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

پست مرتبط