سامسونگ از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ / واچ ۴ کلاسیک با سیستم عامل Wear رونمایی

دو ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک – Samsung Galaxy Watch 4 & Watch 4 Classic در رویداد گلکسی آنپکد معرفی شدند.

چندین سال بود که بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی خالی از یک گزینه قدرتمند بود که بتواند با ساعت‌های هوشمند اپل واچ به عنوان پادشاه گجت‌های پوشیدنی رقابت کند. همین اتفاق، سامسونگ و گوگل را در کنار یکدیگر قرار داد تا بتوانند با کمک یکدیگر، بازار ساعت‌های هوشمند را از دست اپل درآورند. این دو کمپانی با همکاری یکدیگر نسخه تازه‌ای از سیستم عامل Wear OS را توسعه دادند که عمر باتری بهتر، تجربه نرم‌افزاری دل‌پذیرتر و پشتیبانی بهتر از نرم افزارهای متفرقه را به همراه دارد.

اکنون سامسونگ تصمیم گرفته ساعت هوشمند جدیدی را با تجهیز به این سیستم عامل معرفی کند. سال‌ها بود که سامسونگ از سیستم عامل گوگل برای ساعت‌های هوشمند خود استفاده نمی‌کرد و ترجیح می‌داد از سیستم عامل اختصاصی خود به نام Tizen استفاده کند. اکنون دو ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ / گلکسی واچ ۴ کلاسیک آمده‌اند تا شعله رقابت در بازار ساعت‌های هوشمند را داغ کنند.

مشخصات فنی و امکانات گلکسی واچ ۴

ساعت‌های هوشمند سامسونگ همیشه به خوبی با گوشی‌های گلکسی خود این شرکت کار می‌کردند، اما استفاده از آن‌ها در کنار گوشی‌های غیر گلکسی دردسرساز بود. در واقع کاربران ناچار بودند چندین اپلیکیشن و افزونه مختلف را برای استفاده از آن‌ها روی گوشی خود نصب کنند. اما حالا تجهیز دو گلکسی واچ جدید به سیستم عامل Wear OS بدان معناست که صاحبان دیگر گوشی‌های اندرویدی هم می‌توانند بدون مشکل از این دو گجت پوشیدنی استفاده کنند

در قلب تپنده این دو ساعت هوشمند از تراشه‌ای به نام Exynos W920 استفاده شده که نخستین تراشه ۵ نانومتری سامسونگ برای ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی است و به عملکرد بهتر در کنار مصرف انرژی بهینه‌تر کمک می‌کند. سامسونگ ادعا می‌کند این تراشه می‌تواند ۲۰ درصد در عملکرد پردازنده و ۱۰ برابر در عملکرد گرافیکی بهتر از تراشه به کار رفته در نسل گذشته ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ بهتر باشد. این تراشه به پردازنده Cortex-M55 مجهز شده است که یک بخش مدیریتی مجزا برای نمایشگر همیشه روشن گلکسی واچ ۴ را نیز شامل می‌شود.

به لطف نسل جدید سیستم عامل Wear OS، ساعت‌های هوشمند سری Galaxy Watch 4  از عمر باتری بسیار مناسبی برخوردارند. سامسونگ در زیر قاب مدل کوچک‌تر این خانواده از یک باتری ۲۴۷ میلی‌آمپر ساعتی و در مدل بزرگ‌تر از یک باتری ۳۶۱ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. غول کره‌ای ادعا می‌کند که با این ظرفیت‌های باتری، سری واچ ۴ می‌توانند با استفاده عادی تا ۷ روز شارژدهی داشته باشند.

حافظه رم این دو ساعت ۱.۵ گیگابایت است و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی برای نصب اپلیکیشن‌ها و ذخیره فایل را نیز در اختیار کاربران می‌گذارند. هر دو مدل به اینترنت ۴G، وای فای دو باند، بلوتوث نسخه ۵.۰، کیت NFC و GPS نیز مجهز هستند.

در بخش امکانات سلامت، این ساعت‌ها از حسگر ضربان قلب، سنجش سطح اکسیژن خون و امکان ثبت نوار قلب بهره می‌برند. یکی دیگر از امکانات جذاب آن‌ها نیز سنجش میزان بافت بدن طی مدت ۱۵ ثانیه است.

طراحی

گلکسی واچ ۴ کلاسیک جایگزین مدل گلکسی واچ اکتیو خواهد شد که به یک حلقه گردان مجهز است تا بتوانید بدون دغدغه از نمایشگر کوچک آن استفاده کنید. گلکسی واچ ۴ هم نسخه استاندارد این خانواده محسوب می‌شود که ظاهر اسپورت‌تری داشته و البته قیمت آن پایین‌تر است.

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ کلاسیک در دو نسخه ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری معرفی شده است. این درحالیست که مدل استاندارد این خانواده در دو مدل کوچک‌تر ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه می‌شود. هرچند از نظر اندازه نمایشگر بین این مدل‌ها تفاوت زیادی وجود ندارد. در مدل بزرگ‌تر نمایشگر ۱.۳۶ اینچی است و در مدل کوچک‌تر نمایشگر ۱.۱۹ اینچی خواهد بود. همچنین نمایشگر در دو نسخه کلاسیک و معمولی هم اندازه است. ابعاد بزرگ‌تر Galaxy Watch 4 Classic به خاطر یک حلقه گردان در کنار آن است که شاهد وجود آن در مدل معمولی نیستیم.

دو مدل Galaxy Watch 4 و Watch 4 Classic از نظر ساختار بدنه متفاوت از یکدیگر خواهند بود. مدل پریمیوم کلاسیک به بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ مجهز است، در حالی که مدل معمولی بدنه آلومینیومی دارد. هرچند هر دو ساعت از گواهی ضد آب IP68 استفاده می‌کنند و به لطف استاندارد نظامی MIL-STD-810G، در برابر شوک، ضربه خوردن و تغییر دما مقاومت خوبی خواهند داشت. سامسونگ برای استحکام بیشتر روی نمایشگر هر دو آن‌ها از محافظ گوریلا گلس DX نیز استفاده کرده است که می‌تواند جلوی خط و خش افتادن را بگیرد.

نمایشگر

همانطور که گفته شد مدل کوچک‌تر دو ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک به یک نمایشگر ۱.۱۹ اینچی مجهز است، در حالی که اندازه نمایشگر در مدل بزرگ‌تر این دو ۱.۳۶ اینچی خواهد بود. این نمایشگرها از فناوری Super AMOLED سامسونگ استفاده می‌کنند و رزولوشن ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسلی دارند. در مقایسه با آن‌ها، نمایشگر نسل قبلی گلکسی واچ رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسلی را ارائه می‌کرد. این نشان دهنده پیشرفت چشمگیری در کیفیت صفحه نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ است.

قیمت گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسی

نسخه ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ با قیمت ۲۴۹ دلاری و نسخه ۴۴ میلی‌متری آن نیز با قیمت ۲۷۷ دلاری وارد بازار خواهد شد. این درحالیست که نسخه ۴۲ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ کلاسیک با قیمت ۳۴۲ دلاری و مدل بزرگ‌تر ۴۶ میلی‌متری ان نیز با قیمت ۳۷۱ دلاری وارد بازار خواهند شد.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

پست مرتبط
samsung galaxy s24 series - چرا آپدیت ۷ ساله گوشی های سامسونگ بی‌فایده است؟
چرا آپدیت ۷ ساله گوشی های سامسونگ بی‌فایده است؟

سامسونگ در پشتیبانی نرم افزاری گوشی‌های سری گلکسی S24 خود، تغییر استراتژی داد. اما چرا آپدیت ۷ ساله گوشی های سامسونگ بی‌فایده است؟ سامسونگ با معرفی سری گلکسی S24، تعهد بزرگ پشتیبانی نرم‌افزاری به مدت ۷ سال را به خریدارانش داد. این پشتیبانی شامل به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی می‌شود. البته سامسونگ اولین شرکتی نیست که چنین […]

ادامه مطلب
s24 ultra real photo 3 - عکس های جدید گلکسی S24 اولترا در دنیای واقعی منتشر شد
عکس های جدید گلکسی S24 اولترا در دنیای واقعی منتشر شد

دو عکس جدید از گوشی گلکسی S24 اولترا سامسونگ در دنیای واقعی منتشر شده که اطلاعات خوبی در مورد طراحی قاب پشتی و نمایشگر آن را نشان می‌دهد. تنها ۳ روز تا رونمایی از گوشی‌های خانواده گلکسی S24 سامسونگ فاصله داریم. گوشی‌هایی که ۲۷ دی ماه در رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ رسما معرفی می‌شوند. تا امروز اطلاعات […]

ادامه مطلب
samsung galaxy s23 camera - سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 بدون تغییر روی دو مدل گلکسی S24 و S25
سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 بدون تغییر روی دو مدل گلکسی S24 و S25

ظاهرا سامسونگ از همان سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 روی گوشی‌های دو نسل S24 و S25 استفاده می‌کند. چه علتی در پشت این تصمیم وجود دارد؟ سامسونگ از سنسور دوربین اصلی گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس، روی گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ هم استفاده کرده است. حالا گزارش جدیدی به‌دست […]

ادامه مطلب