دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا بهتر از چیزی است که تصور می‌کنید

ظاهراً سامسونگ تصمیم خودش را برای استفاده از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی روی گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا گرفته است. اما این یک دوربین معمولی نیست!

کاملاً واضع است که سامسونگ تمرکز اصلی خودش را روی گوشی‌های سری گلکسی اس اولترا گذاشته است و می‌خواهد آن گزینه اصلی خرید از سوی مشتریان باشد. گرچه مدل‌های اولترا گران‌ترین گزینه‌های موجود هستند، اما در عین حال بهترین امکانات را هم ارائه می‌کنند. به طور مثال گلکسی اس ۲۲ اولترا مثل گوشی‌های بازنشسته سری گلکسی نوت، از یک قلم S Pen داخلی بهره می‌برد.

این گوشی دارای دوربین بهتری نسبت به مدل‌های گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس است که آن را به گزینه بهتری برای علاقه‌مندان به عکاسی موبایل تبدیل می‌کند. این رویه فعلاً ادامه پیدا خواهد کرد؛ چرا که گفته می‌شود گلکسی S23 Ultra هم بهترین دوربین سامسونگ را دریافت خواهد کرد. ظاهراً سامسونگ یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را برای استفاده روی گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا در نظر گرفته که هنوز معرفی نشده است.

ما به جایی رسیده‌ایم که سنسورهای تصویربرداری برای گوشی‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. خیلی از زمانی نگذشته است که یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی بهترین گزینه‌ای بود که می‌توانستید روی قاب پشتی یک گوشی هوشمند ببینیم و از وجود آن حیرت زده شویم. اما اکنون ما در مورد یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی صحبت می‌کنیم. اگرچه رقابت بی‌پایانی برای ارائه متراکم‌ترین سنسور از نظر پیکسل وجود دارد، اما سامسونگ فعلاً از نظر تعداد پیکسل‌ها پرچمدار است. این کمپانی سال گذشته از نخستین سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خودش رونمایی کرد، اما تاکنون روی هیچ موبایلی قرار نگرفته است.

200mp camera - دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا بهتر از چیزی است که تصور می‌کنید

انتظار می‌رود گوشی موتورولا ایکس ۳۰ پرو (یا اج ۳۰ اولترا) نخستین موبایلی باشد که با بهره‌گیری از این سنسور دوربین عرضه می‌شود. در همین حین سامسونگ از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی دیگر به نام ISOCELL HP3 نیز در ژوئن ۲۰۲۲ رونمایی کرد که یک گزینه میان‌رده برای استفاده عموم گوشی‌سازها از آن است تا این سنسور فقط مختص به پرچمداران گران قیمت نباشد.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ چه عملکردی دارد؟

یکی از افشاگران مطرح دنیای موبایل به نام Ice Universe می‌گوید گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا از یک سنسور دوربین ۲۰۰MP بهره خواهد گرفت که با فناوری پیکسل باینینگ Tetra، می‌تواند به صورت پیش‌فرض عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی خلق کند. اما جالب‌تر اینکه پرچمدار آینده سامسونگ نه از سنسور HP1 و نه سنسور جدیدتر HP3 استفاده خواهد کرد؛ بلکه آن به یک سنسور کاملاً جدید مجهز خواهد شد که سامسونگ در حال توسعه آن است.

New Galaxy S23 Ultra concept images - دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا بهتر از چیزی است که تصور می‌کنید

این ما را شگفت‌زده نخواهد کرد، چرا که سامسونگ معمولاً از سنسور دوربین متفاوتی روی گوشی‌های خودش نسبت به آنچه به دیگر گوشی‌سازها می‌فروشد، استفاده خواهد کرد. اگرچه هنوز اطلاعاتی از این سنسور جدید در دست نیست، اما گفته می‌شود نسخه بهبود یافته‌تر HP1 خواهد بود. سامسونگ می‌خواهد با این سنسور به جنگ سنسور ۱ اینچی Sony IMX989 به کار رفته روی گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا برود که سر و صدای زیادی به پا کرده است.

این یک سنسور جدید هم ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود، اما در مقایسه با سنسور ۱/۱.۲۲ اینچی و ۱/۱.۴ اینچی HP1 و HP3، از ابعاد بزرگ‌تر ۱ اینچی برخوردار است. اکنون این سوال در ذهن ما به وجود آمده که آیا استفاده از چنین سنسوری می‌تواند باعث افزایش قیمت گوشی شود یا خیر؟ شاید روی کاغذ یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی جذاب به نظر برسد، اما معایبی را هم به همراه دارد. علاوه بر افزایش قیمت، سامسونگ مجبور است فضای بیشتری را برای جایگیری این سنسور و لنزش در گوشی خود ایجاد کند که نتیجه آن می‌تواند باعث کاهش سایز باتری یا حذف برخی از امکانات باشد.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

خرید فیلترشکن | خرید وی پی ان | خرید vpn | خرید speed vpn

خرید hivpn | خرید ۲۰speed | خرید cisco vpn |

خرید vpn آیفون | خرید vpn اندروید

پست مرتبط
galaxy s24 dispaly - جزئیات جدیدی از نمایشگر گوشی های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ منتشر شد
جزئیات جدیدی از نمایشگر گوشی های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ منتشر شد

جزئیات جدیدی از نمایشگر گوشی های گلکسی اس ۲۴ به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد برخلاف سال‌های گذشته، سامسونگ از فناوری مشابهی در نمایشگر سری Galaxy S24 استفاده خواهد کرد. هرچه به انتهای سال نزدیک‌تر می‌شویم، تب و تاب بازار برای رونمایی از پرچمداران محبوب کمپانی سامسونگ بیشتر می شود. گزارش جدیدی از منبع […]

ادامه مطلب
iphone 16 pro vs galaxy s23 ultra - حتی آیفون 16 پرو هم نمی‌تواند با دوربین گلکسی S23 Ultra رقابت کند
حتی آیفون ۱۶ پرو هم نمی‌تواند با دوربین گلکسی S23 Ultra رقابت کند

حتی اگر آیفون ۱۶ پرو اپل دوربین زوم گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس را دریافت کند هم نمی‌تواند با عملکرد دوربین گلکسی S23 Ultra سامسونگ رقابت کند اپل امسال تلاش کرد تا زوم دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس را ارتقا ببخشد. این دوربین، زوم ۵ برابری را ارائه می‌کند که شاید برای کاربران گوشی‌های اپل شگفت‌انگیز باشد، […]

ادامه مطلب
s22 ultra display - صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا، آیفون 14 پرو را به زیر می‌کشد
صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا، آیفون ۱۴ پرو را به زیر می‌کشد

بر اساس یک شایعه جدید، صفحه‌ نمایش گلکسی S23 اولترا سامسونگ می‌تواند در حداکثر سطح روشنایی، آیفون ۱۴ پرو را پشت سر بگذارد. علی‌رغم گزارش‌ها مبنی بر عدم تغییرات عمده در سری گلکسی S23 اولترا نسبت به نسل پیشین، اما هم‌چنان به نظر می‌رسد که پرچم‌دار آینده سامسونگ با سورپرایزهای جالبی همراه خواهد بود. طبق […]

ادامه مطلب