تصویر جدید و زیبای تلسکوپ هابل از سیاره زحل

ناسا به تازگی تصویر جدید سیاره زحل را که توسط تلسکوپ فضایی شگفت‌انگیز هابل (Hubble) ثبت شده، منتشر کرده است. در ادامه با ما همراه باشید.

اخیرا ناسا تصویر جدید سیاره زحل را منتشر کرده است. این عکس شگفت‌انگیز توسط تلسکوپ فضایی هابل (Hubble) به ثبت رسیده و جزئیات و ویژگی‌های آن به قدری منحصر به فرد هستند که در نگاه اول تشخیص واقعی یا ساختگی بودن آن چندان راحت نیست.

عکسی که در ادامه می‌بینیم به اوایل جولای امسال مربوط بوده و حلقه‌های زحل در آن با جزئیاتی دیده می‌شوند که علاقه‌مندان به دنیای خارج از جو زمین را شگفت‌زده می‌کند. ناسا با انتشار این عکس به ما یادآوری کرده که حلقه‌های این غول گازی از تکه‌های یخی ساخته شده‌اند که ابعاد آن‌ها بین ذرات فوق‌العاده ریز تا گلوله‌های یخی فوق‌العاده بزرگ متفاوت است.

گفته شده که در تاریخ ۴ جولای ۲۰۲۰ که زحل در فاصله ۱۳۵۰ میلیون کیلومتری از زمین بوده، تلسکوپ فضایی هابل تصویر مورد نظر را به ثبت رساند و همچنین در تصویر جدید سیاره زحل می‌توانیم وضعیت فصل تابستان در نیم‌کره شمالی این غول گازی را ببینیم.

به علاوه، دانشمندان مسئول کار با تلسکوپ هابل اعلام کرده‌اند که برخی طوفان‌های نسبتا کوچک اتمسفری زحل در این تصویر دیده می‌شوند؛ گفته شده که وضعیت این طوفان‌ها و نوارهای اتمسفری که روی سطح زحل دیده می‌شوند، از سال ۲۰۱۹ تاکنون تغییر خاصی نکرده‌اند و تصاویر هابل نشان می‌دهند که این نوارها در نیمکره شمالی سیاره تقریبا دست نخورده باقی مانده‌اند. البته دانشمندان می‌گویند که هرسال برخی از نوارهای مورد نظر به مقدار بسیار کمی رنگ عوض می‌کنند.

1 9 2 620x312 1 - تصویر جدید و زیبای تلسکوپ هابل از سیاره زحل

اتمسفر سیاره زحل بیشتر از همه از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده و در آن آثاری از آمونیاک، متان، بخار آب و هیدروکربن‌ها وجود دارند که رنگ زرد و قهوه‌ای دیده شده در تصاویر را به وجود می‌آورند. اگر نگاهی جزئی‌تر به تصویر جدید سیاره زحل بیاندازیم، می‌توانیم رنگ‌های قرمز محوی را در قسمت بالایی و نزدیک به قطب شمال زحل ببینیم. دانشمندان معتقدند که این پدیده به احتمال قوی به تابش نور خورشید و افزایش حرارتی مربوط می‌شود که چرخه‌های اتمسفری زحل را تغییر داده و آثار دیده شده را به وجود می‌آورد.

این قرمزی نیمکره شمالی در حالی بوده که قسمت بسیار کوچکی از نیم‌کره جنوبی که پایین حلقه‌ها دیده می‌شود، آبی رنگ بوده و خبر از وضعیت زمستانی در جریان در این بخش از غول گازی همسایه ما می‌دهد.

دو نقطه فوق‌العاده ریز و سفید رنگی هم که در سمت راست و پایین عکس دیده می‌شوند، قمرهای انسلادوس (Enceladus) و میماس (Mimas) هستند که در این تصویر شگفت‌انگیز تلسکوپ فضایی هابل، در حال چرخیدن به دور سیاره میزبان خود دیده می‌شوند.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

پست مرتبط