ایرتگ اپل بلای جان زنان شده است؛ افزایش گزارش‌های تعقیب و آزار و اذیت

ایرتگ اپل محصولی جالب بود که به کاربران کمک می‌کرد تا از شر گم شدن وسایل خود راحت شوند. اما این روزها، این گجت به کمک مزاحمان آمده است!

اپل معمولا محصولات گران‌قیمتی را معرفی و روانه بازار می‌کند. با این حال یکی از محصولات خوش قیمت این شرکت، ایرتگ بود که به کاربران اجازه می‌داد آن را به وسایل مختلف خود وصل کنند تا از گم شدن آن‌ها جلوگیری کنند. با گذشت ماه‌ها از معرفی این محصول، حالا چندین گزارش از تعقیب و آزار و اذیت زنان با کمک ایرتگ‌های اپل منتشر شده که باعث به وجود آمدن نگرانی‌های زیادی شده است.

ایرتگ و مشکل ایجاد مزاحمت و آزار برای زنان

باید اعتراف کنیم ایرتگ‌ها با قیمت ۳۰ دلاری‌شان، می‌توانند به خوبی از گم شدن حیوانات خانگی، کلید‌ها، کیف پول و خودروها استفاده شوند. اما متاسفانه ایرتگ اپل، حالا توسط مزاحمان در حال استفاده است تا موقعیت مکانی قربانی خود را پیگیری کرده و او را دنبال کنند.

AirTag was apparently ready to go out the door in 2019 but Apple delayed it until now Copy - ایرتگ اپل بلای جان زنان شده است؛ افزایش گزارش‌های تعقیب و آزار و اذیت

پیش از این از ردیاب‌‌های GPS برای تعقیب، آزار و اذیت استفاده می‌شد اما یکی از افسران بلندپایه پلیس میشیگان در ایالات متحده، اعلام کرده ایرتگ، به وسیله جدید مزاحمان تبدیل شده است تا بتوانند به راحتی سوژه خود را تعقیب کنند. نکته قابل توجه این است که قیمت ایرتگ‌های اپل، بسیار پایین‌تر از ردیاب‌های جی پی اس است و این مورد، باعث شده مزاحمان از این دستگاه برای تعقیب دیگر افراد استفاده کنند.

اپل اما باور متفاوتی دارد و می‌گوید برای تامین امنیت کاربران تلاش زیادی می‌کند. کوپرتینویی‌ها اعلام کرده اند در صورتی که کاربران حس می‌کنند امنیت آن‌ها در خطر است، باید به نیرو‌های پلیس اطلاع دهند. اپل هم با قانون همکاری خواهد کرد و هر اطلاعاتی که از ایرتگ ناشناس دارد را در اختیار قانون قرار می‌دهد.

اپل اعلام کرده سیستم مورد استفاده قرار گرفته در ایرتگ، اولین در نوع خود است که می‌تواند جلوی تعقیب افراد بدون اطلاعشان را بگیرد. با وجود تمام ادعاهای اپل، آمارهای منتشر شده چیز دیگری می‌گویند؛ ایرتگ اپل، باعث مزاحمت، آزار و اذیت و تعقیب بسیاری از زنان شده است.

اپل به آزار و اذیت کاربران اندروید توسط ایرتگ اهمیتی نمی‌دهد!
اپل راه حل‌هایی برای جلوگیری از آزار و اذیت زنان در نظر گرفته است. در صورتی که شما از کاربران یک گوشی آیفون با iOS 14.5 یا نسخه‌های جدیدتر هستید، می‌توانید دستگاه‌های ایرتگ ناشناس را به صورت خودکار شناسایی کنید. در این حالت، پیام‌هایی مانند unknown accessory یا item has been detected near you برای شما نمایش داده خواهد شد.

برای کاربران نوتیفیکیشنی نمایش داده می‌شود که با لمس آن، به آن‌ها این امکان داده می‌شود تا صدایی بلند از ایرتگ ناشناس پخش کنند تا آن را شناسایی کنید. همچنین اگر از iOS 15.2 یا جدیدتر بهره ‌می‌برید می‌توانید به صورت بی‌سیم ایرتگ را غیرفعال کنید.

airtags - ایرتگ اپل بلای جان زنان شده است؛ افزایش گزارش‌های تعقیب و آزار و اذیت

پلیس میشیگان اعلام کرده در صورتی که کاربران چنین نوتیفیکیشن‌هایی دریافت می‌کنند، باید با شماره سریال ایرتگ ناشناس، به پلیس مراجعه کنند. پس از این کار نیروهای پلیس درخواستی به اپل ارسال می‌کنند. اپل پس از تایید مشخصات، تمام اطلاعات در دسترس از خریدار و کاربر ایرتگ ناشناس را در اختیار پلیس قرار می‌دهد. ظاهرا اپل می‌تواند اطلاعات مربوط به ۲۵ روز گذشته ایرتگ ناشناس را در اختیار پلیس قرار بدهد.

همچنین در صورتی که چنین نوتیفیکشن‌هایی را دریافت کنید، بهتر است به هیچ وجه به خانه نروید. پیش از هر چیز، ایرتگ را غیرفعال کنید. اپل می‌گوید در صورت گذشت حدود ۸ تا ۲۴ ساعت از دوری ایرتگ از آیفون صاحب ایرتگ، صداهایی از طریق ایرتگ پخش می‌شود تا از مزاحمت جلوگیری شود. اما ممکن است در خیابان‌های شلوغ، این صدا به سختی شنیده شود.

اندرویدی‌ها چطور باید با مزاحمان مجهز به ایرتگ مقابله کنند؟

کاربران اندروید به صورت پیش‌فرض، هیچ راهی برای مقابله با این مزاحمان ندارند. اما اپل برنامه‌ای با نام Tracker Detect معرفی کرده که به کاربران گوشی‌های اندرویدی اجازه می‌دهد از ایرتگ‌های ناشناس اطرافشان مطلع شوند. البته اندرویدی‌ها، باید به صورت دستی گزینه اسکن را بزنند. با توجه به عدم پشتیبانی از اسکن خودکار، این برنامه اپل نمی‌تواند کمک زیادی به کاربران اندرویدی کند.

با این که اپل به فکر کاربران اندروید نبوده اما خوشبختانه توسعه‌دهنده‌ای، برنامه‌ای با نام ایرگارد توسعه داده که طبق ادعاها، امکان اسکن به صورت خودکار را به کاربران می‌دهد.

در هر حال، نکته قابل توجه این است که اپل، دستگاهی را توسعه داده که به راحتی به مزاحمان کمک می‌‌‌کند. با این که نمی‌توان اپل را مقصر اصلی این داستان دانست اما تاکنون، ده‌ها زن به دلیل ایرتگ اپل، مورد تعقیب و آزار و اذیت قرار گرفتند. اپل همچنین به کاربران اندروید، امکان پیدا کردن ایرتگ‌های مزاحم به صورت خودکار را نمی‌دهد.

apple airtags - ایرتگ اپل بلای جان زنان شده است؛ افزایش گزارش‌های تعقیب و آزار و اذیت

در گوگل پلی استور، به همین دلیل کاربران نمره پایین ۲.۳ از ۵ را به برنامه رسمی پیدا کردن ایرتگ اپل داده اند. باید دید با توجه به این گزارش‌ها، اپل برای بیشتر کردن امنیت کاربران چه اقدامی انجام خواهد داد. این اولین بار نیست که ایرتگ‌های اپل باعث به وجود آمدن مشکلاتی جدی شدند و پیش از این هم این گجت، توسط سارقان خودرو مورد استفاده قرار گرفته بود

منبع : خرید vpn در iransafe.net

خرید فیلترشکن | خرید وی پی ان | خرید vpn | خرید speed vpn

خرید hivpn | خرید ۲۰speed | خرید cisco vpn |

خرید vpn آیفون | خرید vpn اندروید

پست مرتبط