اپل کابل شارژ آیفون را هم از داخل جعبه برمی‌دارد!

اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل احتمالاً کابل شارژ آیفون را هم از گوشی‌های سال آینده خودش حذف کند. این درحالیست که آیفون ۱۲ بدون شارژر و ایرپاد سیمی عرضه می‌شود.

آیفون ۱۲ تغییرات زیادی داشت. از دوربین گرفته تا طراحی لبه‌های آن متفاوت از نسل گذشته بود. اما بزرگ‌ترین تغییر مربوط به خود گوشی نیست، بلکه داخل جعبه آن است. اپل تصمیم گرفته ایرپاد و حتی شارژر را به بهانه کاهش یافتن تخریب محیط زیست و کاهش هزینه‌ها از داخل جعبه گوشی‌های جدیدش حذف کند. ممکن است تصمیم اپل به همینجا ختم نشود. نتایج یک نظرسنجی پس از خرید نشان می‌دهد که اپل روی حذف کابل شارژ آیفون از داخل جعبه هم مشغول فکر کردن است.

اپل اینطور خودش را توجیه می‌کند که حذف کردن اصلی‌ترین لوازم جانبی از داخل جعبه آیفون ۱۲ به کاهش اثرات مخرب لوازم الکترونیکی روی محیط زیست کمک می‌کند. در هر خانه‌ای یک شارژر آیفون وجود دارد و اکثر کسانی که آیفون ۱۲ را خریداری کرده‌اند هم احتمالاً از یک آیفون قدیمی‌تر به این گوشی مهاجرت کرده‌اند.

برخی می‌گویند اپل این تصمیم را به خاطر افزودن قابلیت‌های ویژه به آیفون امسال خودش گرفته است. برخی دیگر هم معتقدند اپل برای کسب سود بیشتر از فروش جداگانه شارژرهایش به کاربرانی که فاقد یک شارژر آیفون USB-C هستند این تصمیم را گرفته است. اگرچه بسیاری از دولت‌ها مانند برزیل فروش هرگونه گوشی هوشمند بدون شارژر را متوقف می‌کند.

احتمالاً این شرکت با حذف کابل شارژ USB-C خود از داخل جعبه آیفون‌های آینده‌اش جنجال‌ها را بیشتر خواهد کرد. از صاحبان آیفون ۱۲ پرسیده شده است که آیا از سایر لوازم جانبی داخل جعبه گوشی خود مانند ابزار بیرون کشیدن سیم کارت و کابل شارژ استفاده می‌کنند یا خیر؟ اپل پیش از تصمیم به حذف شارژرهای آیفون، نظرسنجی مشابهی را در مورد آن‌ها انجام داده بود.

حذف کابل شارژ آیفون ؛ سود طلبی بیشتر اپل!

هرچند این نظرسنجی تضمین کننده تصمیم حذف کابل شارژ از جعبه آیفون‌های آینده نیست؛ حداقل به خاطر جو به وجود امده اخیر به همین زودی‌ها این اتفاق نخواهد افتاد. اما اگر اپل چنین تصمیمی را بگیرد، برخلاف شارژرهای USB-C، کمتر برند معتبری در بازار وجود دارد که به تولید کابل USB-C به لایتنینگ باکیفیت می‌پردازد و احتمالاً کاربران ترجیح می‌دهند همان کابل‌های شرکت اپل را خریداری کنند.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

پست مرتبط
iPhone fall from airplane 01 - حتی سقوط از هواپیما هم خط روی آیفون نمی‌اندازد + عکس
حتی سقوط از هواپیما هم خط روی آیفون نمی‌اندازد + عکس

یک گوشی آیفون که از هواپیما در حال پرواز به بیرون سقوط کرده بود، صحیح و سالم روی زمین پیدا شد؛ در حال کار و با بیش از ۴۰ درصد شارژ! چند روز قبل در پرواز ASA1282 خطوط هوایی آلاسکا، یکی از درهای هواپیمای Boeing 737 Max 9 اندکی پس از برخاستن از فرودگاه پورتلند، […]

ادامه مطلب
iphone 15 pro max fire - استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد
استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد

اپل همیشه به کاربرانش هشدار می‌دهد که از لوازم جانبی تحت نظارت و دارای تأییدیه این شرکت استفاده کنند. علیرغم اینکه آن‌ها بارها و بارها از خطرات داغ شدن بیش از حد و آتش گرفتن گجت‌ها در صورت استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد گفته‌اند، ولی متأسفانه بسیاری از ما این هشدارها را جدی نمی‌گیریم. زیرا […]

ادامه مطلب
iphone 14 - آیفون SE 4 با چهره‌ای کاملا متفاوت عرضه می‌شود
آیفون SE 4 با چهره‌ای کاملا متفاوت عرضه می‌شود

گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد نه تنها پروژه آیفون SE 4 کنسل نشده، بلکه اپل می‌خواهد آن را با چهره‌ای کاملا مدرن و جدید عرضه کند خیلی زود بعد از اینکه اپل از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ خودش رونمایی کرد، گزارشی به‌دست ما رسید که نشان می‌دهد غول آمریکایی در حال توسعه یک آیفون SE جدید […]

ادامه مطلب