امواج ۵G اختلال شدیدی در پرواز هواپیماها ایجاد می‌کند

اداره هوانوردی فدرال آمریکا هشدار داده است که برخی از امواج ۵G می‌توانند اختلال شدیدی در عملکرد هواپیما‌ها ایجاد کنند. هرچند که سازمان CTIA به شدت با این ادعا مخالف است.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا قصد دارد به خلبانان و شرکت‌های هوانوردی درباره احتمال ایجاد اختلال در عملکرد هواپیما‌ها توسط امواج ۵G باند متوسط با فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز تا ۴.۲ گیگاهرتز هشدار دهد. شرکت‌های مخابراتی آمریکایی می‌خواهند از اوایل آذرماه از این باند استفاده کنند.

احتمال اختلال در عملکرد هواپیما توسط امواج ۵G

امواج ۵G باند متوسط که توسط برج‌های بی‌سیم منتشر می‌شوند، می‌توانند در برخی ویژگی‌های خودکار مورد نیاز برای پرواز و فرود هواپیما اختلال ایجاد کنند. البته تصمیم کنونی اداره هوانوردی فدرال (FAA) قوانین مربوط به استفاده از گوشی‌های هوشمند در پرواز‌های تجاری را تغییر نخواهد داد.

American 5g Tower Copy 1024x576 - امواج ۵G اختلال شدیدی در پرواز هواپیماها ایجاد می‌کند

در حال حاضر کاربران پس از بلند شدن هواپیما از زمین مجاز به استفاده از گوشی هوشمند خود نیستند. این قانون به دلیل جلوگیری از اختلال بالقوه شبکه‌های زمینی و همچنین آسایش مسافران در گوش ندادن به مکالمه‌های فردی دیگر وضع شده است. البته مسافران می‌توانند پیام بفرستند؛ اما ارسال و دریافت آن هم صرفا به پیام‌رسان‌های اینترنتی و استفاده از وای‌فای محدود شده است.

برخی از شرکت‌های هواپیمایی همچون JetBlue Airways، Southwest Airlines، Delta Airlines و Alaska Airlines در طول پرواز برای راحتی مسافران وای‌فای رایگان ارائه می‌دهند یا پلتفرم ارسال پیام متنی اختصاصی خود را دارند.

به گفته FAA امواج ۵G باند متوسط می‌توانند مانع  عملکرد درست ویژگی‌هایی شوند که به خلبان در هنگام فرود در شرایط جوی بد، جلوگیری از سانحه در آسمان و پیشگیری از سقوط کمک کنند. در نهایت ممکن است شرکت‌های هواپیمایی مجبور شوند پرواز‌های خود بر فراز ۴۶ منطقه شهری که این برج‌های مخصوص ۵G قرار دارند را کنسل کرده یا اینکه مسیر خود را تغییر دهند و پرواز با تاخیر مواجه شود.

هرچند که کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) با FAA مخالف است و بر این باور است که شواهد منتشر نشده نشان‌ دهنده ایجاد اختلال در تجهیزات هوانوردی اختلال امواج ۵G نیستند.

5G signals Copy 1024x576 - امواج ۵G اختلال شدیدی در پرواز هواپیماها ایجاد می‌کند

سال گذشته FCC پس از بررسی شواهد منتشر شده به Verizon و دیگر شبکه‌های مخابراتی اجازه داد از امواج ۵G باند متوسط استفاده کنند. طبیعتا اداره فدرال هوانوردی از این تصمیم خشنود نیست و احساس می‌کند که نگرانی‌های امنیتی آنها به طور کامل برطرف نشده‌اند. به همین دلیل آنها در حال همکاری با مقامات دولتی هستند تا صنعت هوانوردی و فناوری ۵G بتوانند با امنیت در کنار هم باشند.

امواج باند متوسط نسل پنجم شبکه همراه در فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز تا ۴.۲ گیگاهرتز تعریف می‌شوند و تجهیزات هوانوردی نیز در گستره ۴.۲ گیگاهرتز تا ۴.۴ گیگاهرتز عمل می‌کنند. کارشناسان هوانوردی بر این باورند که برخی از فرکانس‌های ۵G می‌تواند در التیمتر رادار که مسئولیت اندازه‌گیری فاصله بین هواپیما و زمین را دارد، اختلال ایجاد کنند.

اگر میزان اندازه‌گیری شده توسط التیمتر حتی چند صد پا اشتباه باشد، در برخی از سیستم‌های کنترل پرواز اختلال جدی ایجاد خواهد شد.

Meredith Attwell Baker، مدیر انجمن CTIA که شامل Verizon، AT&T و T-Mobile می‌شود اعلام کرد که باند متوسط در بیش از ۴۰ کشور استفاده شده و تاکنون هیچ مشکلی نیز برای صنعت هوانوردی آنها پیش نیامده است. وی بر این باور است که هرگونه تاخیر در فعال‌سازی این باند می‌تواند آمریکا را از رقابت در این حوزه خارج کند و توانایی این کشور در رهبری جهانی ۵G را به خطر بیندازد.

امواج ۵G باند متوسط نسبت به امواج پایین سرعت دانلود بیشتری را در اختیار کاربران ارائه می‌دهند و از طرفی هم نسبت به امواج باند بالا مسافت بیشتری را پوشش می‌دهند. به همین خاطر اهمیت بالایی برای ارائه پوشش‌ ۵G سراسری دارند.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

پست مرتبط
فراهم سازی محیط آنلاین ایمن و سالم با استفاده از وی پی ان - امنیت سایبری با خرید وی پی ان ایرانسیف
امنیت سایبری با خرید وی پی ان ایرانسیف

در دنیای دیجیتال امروزی، حفظ حریم شخصی و امنیت سایبری از اهمیت بالایی برخوردار هستند. با توسعه فناوری و گسترش استفاده از اینترنت، مخاطرات متعددی از جمله سرقت اطلاعات، نقض حریم شخصی و حملات سایبری افزایش یافته‌اند. در این میان، خرید شبکه خصوصی مجازی یا VPN از iransafe.net به عنوان یک راهکار مؤثر برای محافظت […]

ادامه مطلب
vpn 768x767 - امنیت سایبری با خرید وی پی ان
امنیت سایبری با خرید وی پی ان

در دنیای دیجیتال امروزی، حفظ حریم شخصی و امنیت سایبری از اهمیت بالایی برخوردار هستند. با توسعه فناوری و گسترش استفاده از اینترنت، مخاطرات متعددی از جمله سرقت اطلاعات، نقض حریم شخصی و حملات سایبری افزایش یافته‌اند. در این میان، خرید شبکه خصوصی مجازی یا VPN از iransafe به عنوان یک راهکار مؤثر برای محافظت […]

ادامه مطلب
خرید وی پی انی آنلاین -
نکات طلایی جهت انتخاب فیلترشکن وی پی ان باکیفیت و امن

بیش از یک سال از مسدود شدن دسترسی به نزم‌افزار‌هایی نظیر اینستاگرام و واتساپ می‌گذرد. در این بین افراد حفظ آنلاین شاپ‌های اینستاگرامی و سایر کسب و کار‌هایی که در این بستر رشد کرده‌اند برای افراد تبدیل به یک دغدغه شده است. به همین دلیل خرید وی پی ان برای افراد تبدیل به یک هدف […]

ادامه مطلب